Hoe zet ik de Twinfield koppeling/integratie aan?
Accountgegevens, om de integratie met Twinfield aan te zetten gaat u naar instellingen > Twinfield.
Vul bij Gebruikersnaam, Wachtwoord, Omgeving en Administratie deze heeft ontvangen van de partij welke u Twinfield heeft verkocht.
Instellingen > Financiële
de gegevens in van Twinfield zoals u
Vervolgens zijn er verschillende opties waar voor gekozen kan worden.
- Automatisch bijwerken leden, als u dit veld aan vinkt worden nieuwe leden vanuit LEA geautomatiseerd doorgezet naar Twinfield en worden eventuele wijzigingen doorgezet naar Twinfield. U kunt met de velden:
- Klantnaam
- T.a.v. veld in adres aangeven hoe deze gegevens in Twinfield terecht moeten komen.
- Automatisch bijwerken facturen, als u dit veld aan vinkt zullen nieuwe facturen gemaakt in LEA geautomatiseerd worden doorgezet naar Twinfield.
- Klantnaam
Als u hiervoor kiest vul u de Dagboekcode voor facturen, Hoofdrekening Debiteuren en de optie om btw te gebruiken in.
Na deze optie kunnen de BTW codes zoals deze in Twinfield gebruikt worden hier ook ingevuld worden.
- Facturen doorzetten als verzamelpost.
Als u dit veld aan vinkt zullen de nieuwe facturen als één verzamelfactuur doorgezet worden en dus niet meer per individuele factuur.
De verzamel factuur wordt per grootboekrekening totaal doorgezet.
Het veld **'Debiteurnummer verzamelpost'** moet gevuld worden om ervoor te zorgen dat de concept factuur op deze debiteur in Twinfield wordt geboekt.
Als u met verzamelfacturen gaat werken heeft het automatisch bijwerken van de leden geen zin meer.
- Automatisch dagelijks afschriften ophalen, als u dit veld aan vinkt worden de betalingen welke Twinfield iedere nacht door krijgt vanuit de banken ook doorgezet naar LEA. Vervolgens maakt u nog de keuzen voor:
- Geboekte afschriften ook ophalen
- Alleen geboekte afschriften
- Geboekte afschriften ook ophalen
Wanneer alles naar wens is ingevuld klikt u op de knop Opslaan.
's Nachts wordt door de integratie alles wat ingesteld is gesynchroniseerd.